Bijzonder slecht nieuws treft Erik Van Looy
De Nederlandse versie van 'De pappenheimers' lijkt na drie afleveringen al op een dieptepunt te zijn beland. RTL4 trok nog slechts 290.000 kijkers bij de derde aflevering, een flinke daling ten opzichte van de 660.000 bij de eerste uitzending.
Angela de Jong, tv-criticus voor 'Algemeen Dagblad', heeft een harde mening over het programma: “Het is gewoon een niet zo opzienbarend programma. Weer een kennisquizje met Bekende Nederlanders, niets nieuws onder de zon", klinkt het.
Volgens De Jong schuilt het probleem niet in het prijzengeld, maar in de uitvoering en presentatie. Ze benadrukt dat Antwerp-fan Erik Van Looy beter verstaanbaar moet zijn en meer spontaniteit moet tonen: “Hij zit heel erg aan zijn autocue vast. Omdat het Erik Van Looy is, hadden we de lat hoger gelegd, maar na drie afleveringen kan ik alleen maar zeggen: het is heel saai.”
Exclusiviteitscontract
Voor Erik Van Looy is dit alvast geen goed nieuws. Hij had heel hard zijn hoop gesteld dat dit programma een succes zou worden. Hij hoopt immers zijn carrière in Nederland verder uit te bouwen en heeft ook een exclusiviteitscontract getekend bij RTL.