Belgische Voetbalbond neemt wel érg bizarre beslissing over Nainggolan
Roberto Martinez heeft zelfs in zijn ruime voorselectie van 28 man geen plaats voor Radja Nainggolan, maar toch verdwijnt 'Il Ninja' nog niet helemaal naar het achterplan bij de Rode Duivels. Zo zal de middenvelder van AS Roma ook de komende weken deel blijven uitmaken van de marketingcampagne van de Belgische Voetbalbond (KBVB).
Nainggolan heeft een plaatsje in het stickerboek van Panini en maakt daarnaast ook deel uit van enkele reclamecampagnes op televisie en in het straatbeeld. Pijnlijk, zeker nu de speler niet mee mag naar het WK in Rusland. Nog pijnlijker wordt het als je weet dat Nainggolan gewoon deel zal blijven uitmaken van die campagnes. Bij de Belgische Voetbalbond zijn ze immers niet zinnens om hun marketingcampagnes plots te veranderen nu Nainggolan geen deel uitmaakt van de WK-selectie.
“Dat is niet aan de orde”, zei KBVB-woordvoerder Pierre Cornez aan Belga. “Onze campagne #redtogether blijft ongewijzigd. Die geldt voor de Rode Duivels, maar ook voor de andere nationale ploegen en andere stakeholders van het Belgisch voetbal. En met die campagne willen we net de ploeg en de samenhorigheid in de verf zetten. Moet de KBVB dan ook telkens wanneer een speler uitvalt met een blessure de marketingcampagnes aanpassen? Nainggolan heeft de Rode Duivels geholpen in de kwalificaties, maar zo zijn er natuurlijk nog andere spelers. Ook Divock Origi is er niet bij. Ook zijn niet-selectie verandert niets aan onze campagne", benadrukt Cornez nog.
Sponsors en andere partners van de KBVB kunnen zelf kiezen of ze de niet-geselecteerde Nainggolan opnemen in hun marketingacties. “Zij beslissen natuurlijk zelf hoe ze hun campagne invullen. Daar heeft de KBVB niets over te zeggen”, voegde de woordvoerder van de KBVB er nog aan toe.